Πρόγραμμα ημέρας // 17.7.18
Παράσταση
THI-MAI NGUYEN
ETNA
17.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Στούντιο | 20:00
Μετά από παγκόσμια περιοδεία, το σόλο Etna της Thi-Mai Ngugen [Τι-Μάι Ενγκοϊγέν] παρουσιάζεται στο 24o Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ώριμο και εξελιγμένο. Η Thi-Mai, με το μικρό της σώμα και τις αδιανόητες χορευτικές ικανότητες, είναι μια πολυτάλαντη γυναίκα. Χορεύει, τραγουδάει και υποδύεται ρόλους, δημιουργώντας μια σπαρακτική παράσταση. Παίζει την Έτνα, μια νεαρή άστεγη, βυθισμένη στην τρέλα, με ένα μαγνητόφωνο στα χέρια. Ακούμε, μέσα από το μαγνητόφωνο, τους ήχους της παρελθοντικής ζωής της να αναθερμαίνουν το σώμα και τη μνήμη της.
Η Έτνα χορεύει για να ξορκίσει την κακιά της μοίρα, για να κρατήσει μέσα της ζωντανή τη σπίθα για ζωή. Χορεύει χάρη σε μια επίμονη, μέσα στο τέλμα της, λαχτάρα να νιώσει, να υπάρξει και να αγαπήσει. Αντίθετα από το αναμενόμενο, οι άστεγοι είναι οι επιζώντες μιας φοβερά σκληρής και δυσάρεστης πραγματικότητας. Εξαφανίζονται πίσω από ένα πέπλο μοναξιάς, περιπλανώμενοι σαν σκιές στην καρδιά των πόλεών μας. Η αινιγματική τους παρουσία, που κινείται συνεχώς στα πρόθυρα του θανάτου, φαίνεται να μετατοπίζει το διακύβευμα της ύπαρξης από τη δράση και την επιτυχία στην επιβίωση του Εαυτού.
H Etna παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 7, 8 και 9 Μαρτίου 2018 στο Théâtre de la Balsamine στις Βρυξέλλες, και στις 29 και 31 Μαΐου στο Théâtre Marni.
∆ιάρκεια: 45’
--
Σκηνοθεσία-Xορογραφία: Thi-Mai Nguyen
Ερμηνεία: Thi-Mai Nguyen
Mίξη ήχου: Benjamin Dandoy
Σχεδιασμός ήχου: Antoine Delagoutte
Σχεδιασμός φωτισμού: Rémy Urbain
Συμπαραγωγή με το Théâtre de la Balsamine
Με τη στήριξη των Théâtre Marni και Garage 29
Με την επιχορήγηση της Ομοσπονδίας Βαλλονίας-Βρυξελλών
Θερμές ευχαριστίες:
La Maison de la création, Ultima Vez, Théâtre Marni, Théâtre de la Balsamine, Marie Hossenlopp, Laida Aldaz Arrieta, Lucy Debay, Hugues Anhes
--
H Thi-Μai Nguyen [Τι-Μάι Ενγκοϊγέν] σπούδασε στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού (1995-1999) και κατόπιν στη σχολή PARTS (2000-2002). Αμέσως μετά τις σπουδές της, συνεργάστηκε με τον βέλγο χορογράφο Wim Vandekeybus και την ομάδα χορού Ultima Vez σε έργα όπως τα: Blush, Puur, Spiegel, Radical Wrong, Oedipe καθώς και στις ταινίες Blush και Here After. Το 2010, συνεργάστηκε με τη Michelle Anne de Mey στην παράσταση Sinfonia Eroica.
Το 2012, συνεργάστηκε με την ομάδα La compagnie du Hanneton του James Thierrée στην παράσταση Τabac Rouge, και κατόπιν στην παράσταση La grenouille avait raison μέχρι το 2017. Φέτος, συνεργάστηκε με τον James Thierrée στη χορογραφία τού Frôlons, μιας παράστασης για 56 χορευτές που ανέβηκε στην Όπερα του Παρισιού.
Η Etna είναι το πρώτο της σόλο, του οποίου μικρότερη εκδοχή έχει παρουσιαστεί στο θέατρο La Maison de la création και στο Φεστιβάλ του Κόρτρεϊκ στο Βέλγιο, στο 14ο Ασιατικό Φεστιβάλ Τεχνών του Τσουάντσοου (2015), στο Φεστιβάλ Χορού στο Ντελτέμπρε της Ισπανίας και στο Αμφιθέατρο CRR93 στο Ωμπερβιλλιέ (2016).
AMORPHY / ΤΖΕΝΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ
ΑΝΩΝΥΜΟ
17.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική σκηνή | 22:00
Το Ανώνυμο επιχειρεί να αποτυπώσει την πορεία του κοινωνικού συνόλου από την εποχή που η καλλιτεχνική πράξη αποτελούσε εφαλτήριο ανθρώπινης σύνδεσης και συλλογικής διαμόρφωσης έως τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, όπου η ανωνυμία, η ιδιωτικότητα και η ομαδικότητα μεταλλάσσονται ως κομμάτια μιας παράδοξης, κατακερματισμένης πραγματικότητας.
Πώς το μοίρασμα στον εικονικό χώρο επηρεάζει την εγγύτητα και επαφή στον φυσικό χώρο;
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που ανά τους αιώνες φέρνουν τους ανθρώπους αυθόρμητα κοντά;
Μπορεί ο χορός να αποτελέσει σήμερα μέσο συλλογικής ενδυνάμωσης;
Μπορούμε να μοιραστούμε έναν κοινό χώρο;
Τι συμβαίνει όταν η μουσική σταματά;
Η Τζένη Αργυρίου αφουγκράζεται τις έννοιες της σωματικής μνήμης, της θεμελιακής ανθρώπινης επαφής, της συνοχής μιας ομάδας, και πατώντας γερά στις ρίζες και τις τελετουργίες μύησης και συμμετοχής προτείνει μια σύγχρονη κινησιολογική γλώσσα. Αποπειράται έτσι να σχεδιάσει ένα ταξίδι που θα γεφυρώνει το ψηφιακό και το σωματικό σύμπαν αναζητώντας έναν παρόντα χώρο.
Διάρκεια: 70΄
--
Σύλληψη & Χορογραφία: Τζένη Αργυρίου
Ερμηνευτές: Ερμής Μαλκότσης, ∆ήμητρα Μερτζάνη, Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Σταυρούλα Σιάμου, Νάνσυ Σταματοπούλου, ∆ημήτρης Σωτηρίου
Δραματουργία: Miguel Angel Melgares
Σκηνογραφία & Εικαστική επιμέλεια: Βασίλης Γεροδήμος
Πρωτότυπη μουσική & Ηχητικός σχεδιασμός: Pepe Garcia Rodriguez
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Σχεδιασμός κοστουμιών: Ιωάννα Τσάμη
Ηχοληψία: Αντώνης Νικηφόρος
Έρευνα για τη σωματοποίηση των ψηφιακών μέσων: Ερατώ Τζαβάρα
Βοηθός χορογράφου & παραγωγής: ∆ανάη Γιαννακοπούλου
Βοηθός χορογράφου & Συντονισμός πρόβας: Αμαλία Κοσμά
Βοηθός σκηνογράφου: Μαριλένη Βούρτση
Βοηθός έρευνας & εφαρμογών: ∆ανάη Αρσενία
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Amorphy
Σχεδιασμός παραγωγής: Κωνσταντίνος Σακκάς
Παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση | www.sgt.gr
Συμπαραγωγή: Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis (Παρίσι).
Με την υποστήριξη του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρας & Ραϋμόνδου Ντάνκαν
Οργάνωση-Εκτέλεση παραγωγής: Delta Pi | www.delta-pi.org
--
Iδρυτικό μέλος της amorphy.org, η Τζένη Αργυρίου είναι χορογράφος και media artist. Γεννήθηκε στην Καβάλα (1977). Πάνω από δέκα χρόνια δημιουργεί χορογραφικά έργα με επίκεντρο το διάλογο των παραστατικών τεχνών με άλλα καλλιτεχνικά είδη. Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα, συνέχισε τις σπουδές της, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, στη Νέα Υόρκη, όπου και συνεργάστηκε με χορογράφους όπως οι: Chamecki Lerner, Maria Hassabi, Yin Mei, Amanda Loulaki, Nina Winthrop. Έχει επιμεληθεί πολυάριθμα πρότζεκτ εκ των οποίων το untitled, μια ζωντανή εγκατάσταση/περφόρμανς στο Fast Forward Festival 2 X-apartments, 2015 (παραγωγή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση), το Memorandum, 2013-14 (συμπαραγωγή των Théâtre des Bernardines, O Espaço do Tempo, tanzhaus nrw και Marseille-Provence), Memoria Obscura, 2011-12 (αρχείο Βαγγέλη Νικόπουλου), Pleas(e)nter, 2011 (Kunstkapel Museum, Άμστερνταμ), Dr. Maybe Darling, 2010 (Μουσείο Μπενάκη Αθήνα). Το 2006-2007, υπήρξε καλλιτεχνική διευθύντρια του πρότζεκτ Imap (Integration of Media and Performance), επιχορηγούμενου από το EU Culture 2000, σε συνεργασία με κορυφαίους οργανισμούς media art της Ολλανδίας, Γερμανίας, Ελλάδας και Βουλγαρίας, αποτέλεσμα του οποίου ήταν το έργο See you in Walhalla, 2007 (Φεστιβάλ Αθηνών). Έργα της έχουν παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στα: Virtual Museum (Άμστερνταμ), Φεστιβάλ Αθηνών, Μουσείο Μπενάκη και CAMP-Αθήνα, ∆ιεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, PACT Zollverein (Έσσεν Γερμανίας), InteractionsLabor Media Lab (Γερμανία), Lugar Comum (Πορτογαλία), Try Angle (Μασσαλία), Fringe Festival (Νέα Υόρκη).
Outdoor
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
99 CORNERS OF A POSSIBLE SELF
17.07.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00
99 μεταμορφώσεις, 99 στιγμές της αναπνοής, της κίνησης, του μυστηρίου που υφαίνει τη λεπτή κλωστή της ανθρώπινης ύπαρξης. Μια διαδρομή στις νεφελώδεις, σκιερές και κρυμμένες πτυχές ενός πιθανού εαυτού.
--
Σύλληψη - Χορογραφία - Ερμηνεία: Αθανασία Κανελλοπούλου
Μουσική σύνθεση - Ερμηνεία: Νίκος Παλαιολόγος (έγχορδα), Γιώργος Κλάδης (κρουστά)
Φωτογραφικό υλικό: Βάγια Τσιουρβοπούλου, Marc Wiesener
Σε συνδιοργάνωση με: το ∆ημοτικό Ωδείο Καλαμάτας –
∆ιεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας
--
Η Αθανασία Κανελλοπούλου είναι ανεξάρτητη χορογράφος, παιδαγωγός και χορεύτρια. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Έχει σπουδάσει με υποτροφία χορό στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη και ισπανική γλώσσα και πολιτισμό. Επί δεκαεπτά συνεχή έτη έζησε στο εξωτερικό, όπου συνεργάστηκε με πολλές ομάδες, όπως το Χοροθέατρο του Βούπερταλ Pina Bausch, les ballets C de la B, την ομάδα της Jasmin Vardimon, την ομάδα Cocoon Central Dance, της Alexandra Waierstall, των Gregor Zoellig, In-jung Jun, Guy Weissman, Rami Levi, Jossi Berg. Από το 2008 έχει χορογραφήσει συνολικά 17 έργα, που έχουν παρουσιαστεί σε φεστιβάλ της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής. Η χορογραφική της έρευνα έχει επηρεαστεί από την εξέλιξη των ιδεών γύρω από τη γυναικεία ταυτότητα και φύση. Έχει προσκληθεί ως χορογράφος από την ομάδα της Jasmin Vardimon (JV2), την ομάδα Σύγχρονου Χορού της Μάλτας ZfinMalta, την ομάδα Σύγχρονου Χορού της Παλαιστίνης Sareyyet Ramallah, την Ακαδημία Τεχνών της Ισλανδίας, την Πειραματική Ακαδημία του Ζάλτσμπουργκ (SEAD), το Πανεπιστήμιο της Μάλτας (Τμήμα Χορού) κ.ά. Παραδίδει σεμινάρια τεχνικής και χορογραφίας σε ακαδημίες χορού ανά τον κόσμο, όπως η Πειραματική Ακαδημία του Ζάλτσμπουργκ (SEAD), το Κέντρο Σύγχρονο Χορού του Καΐρου, η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, το Πανεπιστήμιο Σπουδών Χορού της Μάλτας, η Ακαδημία Τεχνών της Ισλανδίας, το Garage 29 στις Βρυξέλλες, το Dock 11 στο Βερολίνο, το Dance Cultural Centre της Αθήνας, η Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Μιμάρ Σινάν στην Κωνσταντινούπολη.
ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Inhancutilitatem του JOSEF NADJ
13 → 22.07.2018 | 10:00-13:00 & 19:00-22:00
13.7 | Εγκαίνια Έκθεσης | 21:00
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Φουαγιέ
Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Josef Nadj επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, με μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης –συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα– σε αναζήτηση νέων μορφών ζωής.
Μπορεί κανείς να διακρίνει εδώ μια «ιεροτελεστία μύησης» στο βαθύ αυτό, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο, που ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε φέρνει στο νου νέους ουρανούς.
Ένας εσωτερικός τόπος όπου η κίνηση της ύπαρξης δημιουργεί, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα συναρπαστικό αντικείμενο για στοχασμό.
Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε εμάς, τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα το σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Johannes Reuchlin, De Arte Cabalistica, Hagenhau, 1517, III).
Με την υποστήριξη:
Σεμινάρια
PETER JASKO
13 - 22.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας
Το σεμινάριο του Peter Jasko δεν αφορά μόνο το χορό, αλλά και τη δημιουργικότητα και την αυτογνωσία του καλλιτέχνη εν γένει. Λόγω της προσέγγισής του, είναι ανοιχτό τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε ανθρώπους με ενδιαφέρον και εμπειρία στην κίνηση. Αρχικά, εξετάζονται οι τρόποι απεμπλοκής μας από την αυτολογοκρισία και τον αυτοπεριορισμό. Αφού ξυπνήσουμε όλο το σώμα, θα εμβαθύνουμε σε ασκήσεις που ενισχύουν τη συγκέντρωση. Κατόπιν, θα ερευνήσουμε την περιοχή μεταξύ δύναμης και τρωτότητας. Θα κινηθούμε με πρόθεση τη μη επιστροφή, αναπτύσσοντας το θάρρος και την ικανότητα να εμπιστευόμαστε την ευκαιρία της στιγμής που μας οδηγεί σε νέες περιοχές. Θα δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να συντονιστεί με τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος για την επίλυση παράδοξων κινητικών καταστάσεων.
Τα παραπάνω απλά υλικά αποτελούν εργαλεία τεχνικής και ταυτόχρονα εργαλεία σύνθεσης. Ενθαρρύνουμε τους χορευτές να εξερευνήσουν με παιγνιώδη διάθεση την προσωπική τους γλώσσα και τις προσωπικές τους εσωτερικές δημιουργικές διεργασίες όπως προκύπτουν από την καθημερινότητά τους και τον τρόπο που έχουν μάθει να κινούνται. Διευρύνοντας τη δημιουργική μας περιέργεια, θα εργαστούμε για τη βελτίωση της κινητικής μας ευφράδειας. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τη χορογραφία, θα αναπτύξουμε στρατηγικές για την εξερεύνηση του χώρου μεταξύ συνέχειας και ασυνέχειας των κινητικών ιδεών, μέσα από τον προσδιορισμό κινητικών μοτίβων.
Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας.
Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και ∆ραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη ∆ιεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως: Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX - Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.
ERNESTO EDIVALDO
15 - 21.7.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας
Το σεμινάριο του Edivaldo Εrnesto είναι ένα έντονο και δυναμικό μάθημα. Αφορά τη διαχείριση της ενέργειας και τη συνεχή υπέρβαση των ορίων μας. Με αφετηρία το τι καθορίζει την ταυτότητα κάθε χορευτή, το μάθημα επιχειρεί να προκαλέσει τη διεύρυνση αυτών των ορίων. Για το σκοπό αυτό δίνεται έμφαση στον τρόπο που ο χορευτής επιτρέπει στο περιβάλλον να επηρεάσει τις ικανότητές του και στον τρόπο που τελειοποιεί τα εργαλεία του προκειμένου να αποκτήσει νέες ποιότητες και νέους ρυθμούς. Το μάθημα εμβαθύνει στο προσωπικό χορευτικό λεξιλόγιο του καθενός με σκοπό την απελευθέρωση από αυτό, ώστε να είναι δυνατή η μεταμόρφωσή του.
Η εργασία περιλαμβάνει partnering, εναλλαγή πολλαπλών κατευθύνσεων και αφήγηση σε πολύ μικρή κλίμακα μέχρι τη μεταμόρφωση ενός ολόκληρου συνόλου. Επίσης περιλαμβάνει τρόπους να είμαστε απρόβλεπτοι, να μπορούμε να ανακυκλώνουμε την ενέργειά μας και να χρησιμοποιούμε το σώμα ως το πρωταρχικό μας εργαλείο. Πρόκειται για νέα διαδικασία μελέτης κατά την οποία διασφαλίζεται, μέσω της καθοδήγησης, η ουσιαστική αφομοίωση του υλικού από τους σπουδαστές, ώστε να αναβαθμίσουν πλήρως τη χορευτική τους γλώσσα.
O Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη, είναι ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, δάσκαλος και χορογράφος. Άρχισε να χορεύει το 1997, σε μικρή ηλικία, παραδοσιακούς χορούς της Μοζαμβίκης και, αφού στράφηκε για την εκπαίδευσή του σε σεμινάρια σύγχρονου χορού, αναδείχθηκε σε ταλαντούχο χορευτή, δάσκαλο και χορογράφο. Για περίπου δεκατέσσερα χρόνια συνεργάστηκε με τον δάσκαλό του, David Zambrano, σε ντουέτα αυτοσχεδιασμών και άλλες παραστάσεις, περιοδεύοντας ανά την υφήλιο.
Από το 2007 έως το 2014 συνεργάστηκε με την ομάδα της Sasha Waltz, ενώ από το 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Judith Sánchez Ruíz και τον συνθέτη κινηματογραφικών ταινιών Hauschka. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα στο ντουέτο Half-the-Thruth για την ομάδα Rootlessroot.
Έχει παρουσιάσει δουλειές του στο Bouge B, στο deSingel Festival
στην Αμβέρσα, στο Tanzfestival-Kulturzentrum Tempel στην Καρλσρούη, στο Offestival, στο Garage 29 στις Βρυξέλλες, στο Φεστιβάλ Χορού του Γκντανσκ, στο Radialsystem στο Βερολίνο, στο Exit Festival στο Παρίσι με τον γερμανό πιανίστα Hauschka, στο FEC (Fundación Espacio Creativo) στην Πόλη του Παναμά, στο Μουσικό Φεστιβάλ ∆ρέσδης.
Από το 2012 ερευνά και αναπτύσσει με προσήλωση τις δικές του τεχνικές: Deep Movement και Next Level, δίνοντας σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.
Σεμινάριο χορού για ΑμεΑ
DANCING MY WAY // ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΡΟΠΟ
16 - 20.07.2018
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ «ΘΟ∆ΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ»
Υπεύθυνη προγράμματος: Σοφία Φ. ∆ρούμπαλη
Εισηγήτριες: Sue Curtis, Juliet Diener, Σοφία Φ. ∆ρούμπαλη
Το πρόγραμμα Dancing My Way επικεντρώνεται στις θεραπευτικές και ενταξιακές ιδιότητες του χορού για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Η Σοφία Φ. Δρούμπαλη σχεδίασε και εισηγείται το πρόγραμμα με στόχο να εμπνεύσει, να εκπαιδεύσει και να δώσει τις πρώτες στέρεες βάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου χώρου για το χορό για ΑμεΑ στην ιδιαίτερη πατρίδα της,
την Καλαμάτα, μέσα από την τρέχουσα διεθνή επιστημονική και θεραπευτική προσέγγιση που απαιτεί το πεδίο αυτό.
Το καλλιτεχνικό βίντεο που θα δημιουργηθεί θα αναδείξει ολόκληρη τη διαδικασία του σεμιναρίου Dancing My Way που διεξάγεται με τη συνεργασία της ΦΑΡΙΣ (∆ιεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας - ∆ημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας) και του Κέντρου Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕΦΙΑΠ).
Juliet Diener, 16.07.2018
icandance: δημιουργώντας πρόσβαση για όλους στον χορό
Η μέθοδος Icandance δημιουργήθηκε από τη Juliet Diener με βάση την πίστη της στη δύναμη του χορού και την ικανότητά του να προάγει τη
ν ευζωία για ανθρώπους που ζουν με αναπηρία. Η Juliet πιστεύει ότι ο χορός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δώσει τροφή σε θετικές σχέσεις, να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση και να ενθαρρύνει τη δημιουργική έκφραση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες. Τα εργαστήρια χορού θα προσφέρουν σε επαγγελματίες, οικογένειες και άτομα με ειδικές ανάγκες την ευκαιρία να κατανοήσουν τη μέθοδο μέσα από μια βιωματική διαδικασία.
Ανοιχτό εκπαιδευτικό εργαστήριο: 10 :00 - 11:00 και δύο κλειστά εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές: 11:30 - 12:20, 13:00 - 13:50
Sue Curtis, 17.07.2018
Εισαγωγή στο τοπίο των αισθήσεων: Δημιουργικά εργαστήρια για γονείς, φροντιστές και επαγγελματίες
Άραγε ακούμε μόνο με τα αυτιά μας, μόνο με τα μάτια μας βλέπουμε; Πώς μπορεί να συνεισφέρει η γλώσσα του σώματος στην αντίληψη και κατανόηση των σχέσεων; Μπορούμε να μπούμε σε ένα τοπίο αισθήσεων για να συναντήσουμε παιδιά και νέους με μαθησιακές δυσκολίες ή σωματικές αναπηρίες ανοιχτοί στην αίσθηση, τη συναίσθηση και τη συνύπαρξη;
Ανοιχτή ομιλία: 10: 00 -11: 00 και δύο ανοιχτά βιωματικά εργαστήρια: 11:30 - 12:30, 13:00 – 14:00
Σοφία Φ. Δρούμπαλη, 18 – 20.07.2018
Σχεδιάζοντας ένα ιδιαίτερο περιββάλλον χορού για ΑμεΑ στην Καλαμάτα.
Τα εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές εστιάζουν στη δυναμική ανάπτυξη τριών κλειστών ομάδων που ξεκίνησαν στην Καλαμάτα τον Μάρτιο. Διερευνάται η διαπροσωπική σωματική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων με ή χωρίς αναπηρία και η αίσθηση του ανήκειν σε μια χορευτική κοινότητα που αναδεικύει την ταυτότητα καθε ατόμου με αναπηρία. Θέματα των εργαστηρίων: «Δες με», «Μειώνοντας την απόσταση», «Iχνογραφώντας τον χορό μου».
Τρία κλειστά εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές : καθημερινά 10:00 - 10:50, 11:30 - 12:20, 13:00 - 13:50
Sue Curtis, MA στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία, μέλος RDMP, Επιβλέπουσα Καθηγήτρια,Ομιλήτρια, Εκπαιδευτικός, Χορεύτρια
Σπούδασε χορό και παιδαγωγικά, ασκώντας τη χοροκινητική ψυχοθεραπεία με παιδιά και νέους στη γενική και ειδική εκπαίδευση. Δίδαξε και επέβλεψε μαθήματα MA DMP από το 1993 (σήμερα στο Goldsmiths University του Λονδίνου), εργάζεται ιδιωτικά ως επιβλέπουσα και συμμετέχει στο έργο της Ένωσης Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας (Association for DMP) του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχει διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια στη Βαρκελώνη, καθώς και στην Ουκρανία, Πολωνία και Λετονία. Η Sue πέρασε τρία χρόνια θεραπείας για καρκίνο, που της δημιούργησαν αναπηρία αλλά και της έδωσαν την ευκαιρία να ερευνήσει τη χαρτογράφηση του σώματος (body mapping) ως μέθοδο σωματικής αφήγησης την οποία αναπτύσσει σήμερα στο πλαίσιο εποπτίας.
Juliet Diener, MΑ στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία, μέλος RDMP HDE, Ομιλήτρια, Εκπαιδευτικός, Χορεύτρια
Η Juliet είναι αδειούχος χοροκινητική ψυχοθεραπεύτρια, καθώς και δασκάλα για παιδιά με ειδικές ανάγκες και δασκάλα χορού. Η πίστη της στη δύναμη του χορού και την ικανότητά του να δίνει φωνή σε άτομα με αναπηρίες την ώθησε να δημιουργήσει τη φιλανθρωπική οργάνωση icandance, που προσφέρει ευκαιρίες χορού και παραστατικών τεχνών σε παιδιά και νέους ηλικίας 4-25 ετών με μαθησιακές, σωματικές ή κοινωνικές/συναισθηματικές δυσκολίες. Η οργάνωση, με έδρα στο Λονδίνο, προσφέρει μια δημιουργική θεραπευτική κοινότητα για χορευτές και τις οικογένειές τους. www.icandance.org.uk Η Juliet επίσης διδάσκει και είναι επιβλέπουσα στο Goldsmiths University του Λονδίνου..
Σοφία Φ. Δρούμπαλη, MA στην Χοροκινητικη Ψυχοθεραπεία, μέλος ADMP, Ερμηνεύτρια και Δασκάλα Χορού, Εκπαιδευτικός
Η Σοφία αρχικά σπούδασε σύγχρονο χορό και μπαλέτο στις προ-επαγγελματικές τάξεις της ΦΑΡΙΣ, στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Καλαμάτα. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Ραλλού Μάνου» και από το Τμήμα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Η εμπειρία της Σοφίας ως καθηγήτριας χορού για παιδιά με ψυχολογικά τραύματα στην Αθήνα την οδήγησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία (ΜΑ) στο Goldsmiths University του Λονδίνου. Από το 2015 εργάζεται στο Λονδίνο ως χοροκινητική ψυχοθεραπεύτρια και δασκάλα θεραπευτικού χορού με ΑμεΑ,, άτομα με δυσκολίες ψυχικής υγείας και πρόσφυγες. Οι χορευτικοί διάλογοί της με ΑμεΑ στο περσινό Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας την ώθησαν στον σχεδιασμό και υλοποίηση του προγράμματος «Dancing My Way».