Πρόγραμμα ημέρας // 14.7.18
Παράσταση
OLIVIER DE SAGAZAN
TRANSFIGURATION
13 & 14.7.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Στούντιο | 20:00
Το Transfiguration αφηγείται την ιστορία της ανεκπλήρωτης επιθυμίας του ζωγράφου και γλύπτη να εμφυσήσει ζωή στο δημιούργημά του. Σε μια χειρονομία απελπισίας, καλύπτει με πηλό το κεφάλι του, θάβοντας έτσι τον εαυτό του, εξαλείφοντας την ταυτότητά του, μεταμορφωνόμενος σε ζωντανό έργο τέχνης. Το υλικό όμως του κρύβει το φως και τον αναγκάζει να στρέψει το βλέμμα βαθιά μέσα του.
Σε μια συγκλονιστική παράσταση, ο Olivier de Sagazan [Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν] αλλάζει ταυτότητες επί σκηνής – από άνθρωπος σε ζώο και από ζώο σε διάφορα υβριδικά πλάσματα. ∆ιαπερνά, ξεκολλά και αφαιρεί τα στρώματα του πηλού από το πρόσωπό του, σε μια αγωνιώδη αναζήτηση νέας ουσίας και μορφής. Ο Sagazan δηλώνει σχετικά: «Με αφήνει κατάπληκτο το πόσο φυσιολογικό, ακόμη και ασήμαντο, θεωρούν οι άνθρωποι το γεγονός ότι είναι ζωντανοί». Στο Transfiguration, ανασημασιοδοτεί την έννοια της ζωής, προσφέροντας μια συναρπαστική, ενοχλητική αλλά και συγκινητική ματιά σε μια εναλλακτική αντίληψη του εαυτού, απελευθερωμένου από αναστολές.
Διάρκεια: 45’
∆εν επιτρέπεται η είσοδος σε ανήλικους κάτω των 16 ετών.
--
Ερμηνεύει ο Olivier de Sagazan
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Gaelle de Sagazan
Με την υποστήριξη:
--
Ο Olivier de Sagazan [Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν] γεννήθηκε στο Κονγκό και μεγάλωσε στη Γαλλία. Σπούδασε βιολογία, αλλά εδώ και δύο δεκαετίες έχει αφιερωθεί στην τέχνη. Στο έργο του, ο Sagazan διερευνά το σώμα του καθώς και τις δομές που καθορίζουν το άτομο, όπως οι επιταγές της κοινωνίας, του πολιτισμού και της Ιστορίας. Η δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη συνίσταται στην τοποθέτηση και διαδοχική αφαίρεση στρωμάτων πηλού έως ότου αποκαλυφθεί ένα άγριο, αρχέγονο και απελευθερωμένο άτομο.
Η σειρά έργων Transfiguration δημιουργήθηκε το 1999 και καταπιάνεται με την αναζήτηση της σαμανιστικής, ζωώδους και αδάμαστης ουσίας της ανθρώπινης φύσης.
Εκτός από τις σκηνικές του εμφανίσεις, έχει εμφανιστεί επίσης στην κινηματογραφική ταινία Samsara του Ron Fricke, την τηλεοπτική
σειρά Channel Zero του Nick Antosca, σε βιντεοκλίπ των Mylène Farmer και FKA Twigs καθώς και σε ταινία μόδας με τους Nick Knight και Gareth Pugh.
COMPAÑΙA SHARON FRIDMAN
FREE FALL
13 & 14.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Κεντρική σκηνή | 22:00
Ο Sharon Fridman [Σαρόν Φρίντμαν] δημιουργεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χορογραφία για πέντε επαγγελματίες χορευτές και είκοσι ερασιτέχνες.
Η πτώση, η καθετότητα, η επαφή, η αναγκαιότητα και η ώθηση είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το Free Fall, μια γεμάτη τόλμη χορογραφία που δοκιμάζει τα όρια της σταθερότητας.
Η πτώση γίνεται μια συνεχής αφετηρία από την οποία γεννιέται μια απέραντη ποικιλία κινήσεων, καθώς το σώμα αντιστέκεται στην απώλεια της όρθιας θέσης. Ο επαναλαμβανόμενος χωρισμός και η επανένωση των σωμάτων δημιουργούν δυνατές εικόνες και ενεργοποιούν σύνθετες και λεπταίσθητες δυναμικές. Η πρώτη ύλη για τη σύνθεση της κίνησης είναι η φυσική κίνηση, από την οποία αναδύεται ένας ουσιαστικός χορός, απογυμνωμένος από τεχνάσματα και πόζες.
Στην αναζήτηση της αληθινής δεξιοτεχνίας, η ειλικρίνεια πηγάζει από τον βαθύ σύνδεσμο του καλλιτέχνη με αυτό που εκφράζει.
Παγιδευμένο σε έναν φαύλο κύκλο πτώσης και επανόρθωσης, το Free Fall είναι μια εκπληκτική παράσταση που μας καλεί να ανακαλύψουμε εμείς οι ίδιοι αν είναι πράγματι δυνατή μια ελεύθερη πτώση.
Διάρκεια: 60’
--
Καλλιτεχνικός διευθυντής: Sharon Fridman
Χορογραφία: Sharon Fridman σε συνεργασία με τους χορευτές
Χορευτές: Tania Garrido, Richard Mascherin, Lucía Montes, Melania Olcina, Juan Carlos Toledo
Δραματουργία: Antonio Ramírez-Stabivo
Πρωτότυπη μουσική: Luis Miguel Cobo & Idan Shimoni
Κοστούμια: MIZO, by Inbal Ben Zaken
Φωτισμός: Sergio García, Shahar Werechson
Live προβολές: Ofer Smilansky
Ήχος: Iñaki Ruiz Maeso
Γραφιστικός σχεδιασμός: oficina 4play
Βίντεο: Damián Varela, Eva Viera
Φωτογραφίες: Ignacio Urrutia
Παραγωγή & ∆ιοίκηση: Lola Ortiz de Lanzagorta
Καλλιτεχνικό γραφείο: Frans Brood Productions
Σε συμπαραγωγή με:
Με την υποστήριξη:
--
Η ομάδα σύγχρονου χορού Compañía Sharon Fridman ιδρύθηκε το 2006 στη Μαδρίτη. Καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας είναι ο Sharon Fridman [Σαρόν Φρίντμαν], του οποίου έργα έχουν παρουσιαστεί σε φεστιβάλ και αίθουσες παραστάσεων σε Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Κολομβία, Ν. Κορέα και Σιγκαπούρη. Οι δημιουργίες του έχουν βραβευθεί, μεταξύ άλλων, στο ∆ιαγωνισμό Χορογραφίας Μπούργος - Νέας Υόρκης, στον ∆ιεθνή ∆ιαγωνισμό Χορογραφίας «Αλίθια Αλόνσο», το ∆ιαγωνισμό Χορογραφίας της Μαδρίτης, στη ∆ιεθνή Συνάντηση Θεάτρου και Χορού της Χουέσκας, την Πλατφόρμα Χορού της Βέρνης, τη διοργάνωση Max Award 2015. Η δουλειά της ομάδας βασίζεται σε τρεις άξονες: τον κώδικα επικοινωνίας, την κοινωνική διάσταση του χορού και την κατάργηση της σύμβασης «σκηνή-θεατής» («σπάσιμο του τέταρτου τoίχου»). Πολλές διεθνείς ομάδες έχουν εντάξει στο ρεπερτόριό τους έργα της Compañia Sharon Fridman (Εθνικό Μπαλέτο της Παραγουάης, Kukai Dantza-Ισπανία, ομάδα χορού Vertigo-Ισραήλ, Compagnie Jus de la Vie-Σουηδία, Compañía Nacional de Danza-Ισπανία).
Outdoor
AKIRA YOSHIDA
HOME
14.7.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00
Στην εποχή μας, εποχή παρακμής, η απληστία δημιουργεί μια ψευδή αίσθηση εξουσίας, που μας κάνει να μη συνειδητοποιούμε τη λεπτή διαφορά μεταξύ «ονείρου» και «εφιάλτη».
—
Χορογραφία και ερμηνεία: Akira Yoshida
Μουσική: Ryuichi Sakamoto & Alva Noto - Berlin, Nox (The Monsoon), Einstürzende Neubauten (Tagelang weiß)
—
O Akira Yoshida [Ακίρα Γιοσίντα], γεννημένος το 1990 στη Ναβάρα της Ισπανίας, είναι χορευτής με έδρα το Ζάλτσμπουργκ. Μετεξελίχθηκε από πολυβραβευμένο χορευτή του break dancing σε χορευτή σύγχρονου χορού αποφοιτώντας από το SEAD – την Πειραματική Σχολή Χορού του Ζάλτσμπουργκ. Έχει συνεργαστεί με τις ισπανικές ομάδες Quiero Teatro, Jordi Vilaseca, και την αυστριακή Hungry Sharks. Έχει κερδίσει το πρώτο, δεύτερο και τρίτο βραβείο σε πάνω από 40 διαγωνισμούς σε Ισπανία, Γαλλία και Αυστρία. Έχει παρουσιάσει δύο σόλο, το Hogar και το Ceniza. Το Home είναι το τρίτο σόλο του.
ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Inhancutilitatem του JOSEF NADJ
13 → 22.07.2018 | 10:00-13:00 & 19:00-22:00
13.7 | Εγκαίνια Έκθεσης | 21:00
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας - Φουαγιέ
Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Josef Nadj επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, με μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης –συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα– σε αναζήτηση νέων μορφών ζωής.
Μπορεί κανείς να διακρίνει εδώ μια «ιεροτελεστία μύησης» στο βαθύ αυτό, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο, που ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε φέρνει στο νου νέους ουρανούς.
Ένας εσωτερικός τόπος όπου η κίνηση της ύπαρξης δημιουργεί, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα συναρπαστικό αντικείμενο για στοχασμό.
Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε εμάς, τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα το σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Johannes Reuchlin, De Arte Cabalistica, Hagenhau, 1517, III).
Με την υποστήριξη:
Σεμινάριο
PETER JASKO
13 - 22.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας
Το σεμινάριο του Peter Jasko δεν αφορά μόνο το χορό, αλλά και τη δημιουργικότητα και την αυτογνωσία του καλλιτέχνη εν γένει. Λόγω της προσέγγισής του, είναι ανοιχτό τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε ανθρώπους με ενδιαφέρον και εμπειρία στην κίνηση. Αρχικά, εξετάζονται οι τρόποι απεμπλοκής μας από την αυτολογοκρισία και τον αυτοπεριορισμό. Αφού ξυπνήσουμε όλο το σώμα, θα εμβαθύνουμε σε ασκήσεις που ενισχύουν τη συγκέντρωση. Κατόπιν, θα ερευνήσουμε την περιοχή μεταξύ δύναμης και τρωτότητας. Θα κινηθούμε με πρόθεση τη μη επιστροφή, αναπτύσσοντας το θάρρος και την ικανότητα να εμπιστευόμαστε την ευκαιρία της στιγμής που μας οδηγεί σε νέες περιοχές. Θα δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να συντονιστεί με τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος για την επίλυση παράδοξων κινητικών καταστάσεων.
Τα παραπάνω απλά υλικά αποτελούν εργαλεία τεχνικής και ταυτόχρονα εργαλεία σύνθεσης. Ενθαρρύνουμε τους χορευτές να εξερευνήσουν με παιγνιώδη διάθεση την προσωπική τους γλώσσα και τις προσωπικές τους εσωτερικές δημιουργικές διεργασίες όπως προκύπτουν από την καθημερινότητά τους και τον τρόπο που έχουν μάθει να κινούνται. Διευρύνοντας τη δημιουργική μας περιέργεια, θα εργαστούμε για τη βελτίωση της κινητικής μας ευφράδειας. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τη χορογραφία, θα αναπτύξουμε στρατηγικές για την εξερεύνηση του χώρου μεταξύ συνέχειας και ασυνέχειας των κινητικών ιδεών, μέσα από τον προσδιορισμό κινητικών μοτίβων.
Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας.
Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και ∆ραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη ∆ιεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως: Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX - Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.